informacje o cookies!

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Tutaj można się dowiedzieć, jakie to projekty, co jest ich celem i na jakim są etapie. Więcej informacji, czyli szczegółowe opisy, linki do dokumentów i konsultacji, można znaleźć klikając na tytuły.

Wizyta studyjna on-line w Niemczech

W dniach 21-25 czerwca 2021 r. odbyła się wizyta studyjna on-line w Niemczech. Podczas wizyty Institut für Bildung und Kultur e.V. (Partner ponadnarodowy z Niemiec) zaprezentował przykłady działań realizowanych na rzecz dostępności przedsięwzięć kulturalnych dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami. Podczas spotkań swoimi doświadczeniami podzielili się przedstawiciele z instytucji, organizacji i przedsiębiorstw związanych z działaniami w obszarze kultury z Niemiec oraz z Wielkiej Brytanii.

Prezentacje dotyczyły obszarów teatru, muzeów oraz produkcji i prezentacji wydarzeń muzycznych i literackich. Rozwiązania dotyczyły zarówno rozwiązań technicznych (reorganizacji przestrzeni wydarzeń i ewaluacji zaproponowanych rozwiązań przez grupę odbiorców, współpracy z zewnętrznymi usługodawcami), organizacyjnych (np. wdrażania napisów, języka migowego i audiodeskrypcji w stałą ofertę teatru), jak i estetycznych (włączeniu komunikacji alternatywnej do treści i estetycznego przekazu wydarzenia artystycznego). Uczestnicy wizyty studyjnej mieli również możliwość obejrzenia nagrania spektaklu teatru tańca „Gravity (and other attractions)” produkcji Un-Label – Performing Arts Company.

Wnioski z wizyty studyjnej zostały wykorzystane podczas prac nad modelem zapewniania dostępności oferty i zasobów instytucji kultury dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami (więcej informacji na temat modelu znajduje się w zakładce Model zapewniania dostępności oferty instytucji kultury dla osób ze szczególnymi potrzebami).